Bizimle İletişime Geçin: 0 (850) 495 0 495

  • VoIP'in (Voice over Internet Protocol - İnternet Protokolü Üzerinden Ses) işleyişini kısaca açıklayabilir misiniz?

    VoIP, yani internet protokolü üzerinden ses, kaba bir anlatımla, sesin karşı tarafa klasik telefon hatları üzerinden değil de, yazılım ve donanım ile sıkıştırılarak internet üzerinden karşı tarafa gönderilmesi, burada da ayni yöntemlerin tersten uygulanarak yine insanın duyacağı ses haline getirilmesi metodudur. Yani, kısaca VoIP için bir internet bağlantısına ve sesi üretecek yazlım veya donanımlara ihtiyaç vardır.

  • VoIP için minimum gereksinimler nelerdir?

    ADSL veya kablo internet bağlantısı, VoIP adaptörü için Ethernet portlu bir ADSL Modem yeterlidir. Kablo internet için ayrıca bir router'a ihtiyaç duyulabilir.

  • Rahat konuşabilmek için ADSL hızımın ne kadar olması gerek? Ses kalitesi nasıldır?

    Sorunusuz bir konuşma için en az 512/128 kbit/s bağlantı tavsiye edilir. Kotalılarda zaten en az hız şu anda 1024/256 kbit/s olmuştur. 512/128 kbit/s hızında VoIP'ten VoIP'e ve yurt dışı sabit hatları aramada ses kalitesi normal telefon kadar iyi, VoIP'den yurtiçini aramada ses yine iyi, ancak internetin çok yoğun kullanıldığı saatlerde GSM telefon kalitesi kadar iyidir.

  • Konuşmalar ADSL kotamı etkiler mi?

    Konuşmalar kotayı çok az etkiler. Normal telefon kalitesindeki günde bir saatten 30 günlük konuşma kotanıza yaklaşık 600 MByte download olarak yansır.

  • VoIP'ten VoIP'e konuşmalar tamamen ücretsiz mi? Ve nasıl işliyor?

    Konuşan her iki taraf da yazılımsal veya donanımsal VoIP sistemine sahipse, konuşmalar ÜCRETSİZDİR. Yani İstanbul'dan VoIP yazılımı-donanımı ile konuşan siz ve örn. Sarıyer, İzmir veya Amerika'da ayni sisteme kayıtlı ve benzer yazılım-donanım ile konuşan oğlunuz SINIRSIZ BEDAVA konuşursunuz. Tarafların biri yazılım diğeri donanım kullanabilir. Donanımsal çözümlerde bilgisayarların açık olmasına da gerek yoktur. İki tarafın da VoIP adaptörü üzerinden ADSL modeme takılı duran normal (telsiz dahil) telefonlarınızı kulllanarak yaptıkları aramalarda, bir tarafın ötekinin klasik telefon numarası yerine özel VoIP numarasını tuşlaması yeterlidir. Numara tuşlanınca karşı tarafın ayni şekilde bağlanmış telefonu çalar ve limit olmadan, ücretsizce konuşursunuz.

  • VoIP'ten VoIP'e konuşmaları işyerleri için de uygulayabilir miyiz?

    Tabii, ayni şekilde şirketiniz iki bürosu arasında kuracağınız VoIP sistemi sayesinde elemanlarınız sınırsızca bedava konuşabilir. Hatta bununla şirket içi konuşmaları ve iki şirket lokasyonu arası görüşmeleri çok uygun fiyatla yapmak da mümkündür. Ancak internet erişimini bir sunucu üzerinden geçiren ve santrale sahip orta ve büyük çaplı şirketlerde daha kapsamlı VoIP sistemleri kurmak gerekebilir.

  • Nasıl VoIP kredisi satın alabilirim?

    VoIP kredinizi,  kredi kartı ya da banka havalesi yardımıyla alabilirsiniz. Her iki işlemi yapabilmeniz için Abone Sözleşme' sini imzalayarak Doğuş Telekom abonesi olmanız gerekmektedir.

  • Kredi Kartıyla fazla ödeme yaptım yada hattımı kapattırmak istiyorum ne yapmalıyım?

    Her türlü sorunlarınız için 0 (312) 431 31 13 Pbx müşteri hizmetleri hattımızı arayarak yapılan fazla ödemenin iptalini isteyebilir yada hattınızı kapttırabilirsiniz. Kredi kartınızla yapılmış fazla ödemeler nakit olarak geri ödenmez. Ancak ödeme sırasında kullanılan kredi katınıza iade işlemi yapılabilir.

  • VoIP yoluyla faks gönderebilir miiyim?

    VoIP üzerinden faks göndermek mümkündür. Bilhassa yurt dışına faks başarılı biçimde gönderilmektedir. Ancak yurt içinde bazen internet altyapısının yetersizliği yüzünden seste dolayısı ile faks sinyalinde bozulmalar meydana gelmekte, faks gönderilememektedir. Ayrıca faks göndermek için VoIP adaptörünüzün G711 ses kodeğini desteklemesi gerekmektedir.

  • VoIP adaptörünü işyerindeki telefon santraline bağlayabilir miyim?

    Adaptörlerimiz pek çok santralle uyumludur. Adaptörlerin kazandırdığı hatlar aynen bir harici hatmış gibi santralin girişlerine bağlanır. Arama yapılırken örn. GSM hattı alınıyormuş gibi adaptör hatları seçilir veya tüm yurt dışı konuşmaları bu hatlara bağlanır. Santral bağlantıları bizim tarafımızdan, ancak santral ayarları tarafınızdan veya yetkili servis kanalıyla yapılır. Bunun dışında santralin dahili hattına da bağlanan adaptör modellerimiz vardır, lütfen ayrıntıları sorunuz.

 

İndirim ve Kampanyalarımızdan haberdar olmak için lütfen kayıt olunuz